Hva er velferdsgoder.no? Det er en tjeneste som enkelt lar arbeidsgivere tilby sine ansatte en lang rekke velferdsgoder, uten å øke totale kostnader, og med svært lite administrasjon.
Hva er fordelene for arbeidsgiver? Stillingsannonsene kan bli langt mer effektive dersom du kan tilby en rekke velferdsgoder. Det kan også
redusere kostnader knyttet til turnover. Du kan også redusere ressursbruk på administrasjon av velferdsgoder til nesten ingenting.
Hva er fordelene for ansatte? Du kan disponere beløpet arbeidsgiver har satt av på den måten du selv ønsker. Noen vil kanskje ha f.eks. treningssenter eller helseforsikring i stedet for firmahytte.
Hvordan fungerer dette? Arbeidsgiver definerer hvilke velferdsgoder de ønsker å tilby, og hvor stor andel av disse de kan dekke. Deretter kan hver ansatt selv kjøpe inn det de ønsker, innenfor rammene som er satt. Alle kjøp må dokumenteres ved å laste opp kvittering. Vi kontrollerer at kvitteringen er for et gyldig velferdsgode, og at beløp og merverdiavgift stemmer. Arbeidsgiver refunderer deretter sin andel påfølgende måned.
Hvilke velferdsgoder kan en arbeidsgiver tilby via denne tjenesten? Hva som helst! Det er opp til arbeidsgiver å bestemme, det er i prinsippet ingen begrensninger.
Hvilke velferdsgoder kan dere anbefale? Populære velferdsgoder er firmahytter, treningssenter, psykolog, reiseforsikring. Flere bedrifter gir sine ansatte muligheten til å velge en billigere mobiltelefon, slik at de kan bruke differansen på andre velferdsgoder. Da øker ikke totale kostnader, men nytteverdien for ansatte kan øke dramatisk.
Hva må arbeidsgiver gjøre for å komme i gang? Arbeidsgiveren setter opp en "meny" med produkter og tjenester, kostnadsrammer for hver av dem, samt en total kostnadsramme per ansatt. Det er alt. Deretter lager vi månedlige avregningslister med bilag. Disse viser hvor mye arbeidsgiveren skal refundere hver ansatt for velferdsgoder de har lagt ut for